Vilkår og betingelser

Sikkert kjøp

Det viktigste for oss er at du blir fornøyd med de varene du handler og at den servicen du får oppfyller dine forventninger.

Norge

Bestillinger sendes normalt innen Norge. For ønsket leveranse til Finland, Danmark eller Sverige, vennligst kontakt vår kundetjeneste.

1. Bestillingsbekreftelse

Når vi har mottatt din bestilling, sender vi en bestillingsbekreftelse omgående med e-post. Den inneholder følgende opplysninger: – Bestillingens ordrenummer – Hvilke artikler du har bestillt – Pris per artikkel – Pris for frakt og totalsum på bestillingen.

2. Følgende betalingsalternativ kan velges:

2.1. Betaling med Klarna Checkout

I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med faktura, delbetaling, kontokortsbetaling og direkte betaling via bank. Denne betalingsløsningen heter Klarna Checkout.

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke på «Fullfør kjøp» godkjenner du Footactives Allmenne vilkår.

Den informasjonen du trenger å oppgi for å gjennomføre identifiseringen kan vareriere mellom de ulike kjøpstilfellene og forbruker. En kredittopplysning blir aldri utført direkte i Klarna Checkout men blir først gjort når du har valgt betalingsmåte.

Kredittopplysningen som gjennomføres av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og er ikke synlig for andre som krever en kredittopplysning på deg, f. eks bank institusjoner Når du har blitt identifisert så viser Klarna Checkout de betalingsalternativene som er aktuelle for deg.

Faktura er automatisk forhåndsvalgt som betalingsmåte, men du får selvfølgelig benytte deg av direktebetaling via bank eller betaling med kort dersom du ønsker dette. Alternativene du tilbys kan variere fra kjøp til kjøp. Du velger selv om du vil beskytte dine opplysninger i Klarna Checkout med en PIN-kode.

Betalingsbetingelser er også oppgitt i kassen under hvert betalingsalternativ.

3. Leveringstid

Vår normale leveringstid er ca. 3-4 virkedager fra du fikk bekreftelsen (innen Norge). Det hender noen ganger at en vare er midlertidig ute av lager og leveringstiden kan bli noe lengre. I slike tilfeller varsler vi deg alltid omgående.

4. Transport

Vi bruker Svenska PostNord. Utdeling i Norge håndteres av Posten Norge AS eller Bring. Om varen skades eller mistes under transporten fra FootActive Norden til deg så er FootActive Norden betalingsansvarlige. Du må gi oss beskjed innen 7 dager. Hvis varen skades eller mistes ved returforsendelser til FootActive Norden er du betalingsansvarlig.

4.1. Fraktpriser

FootActive har et fast fraktgebyr (39 NOK) for alle bestillinger under 500 NOK. For bestillinger over 500 NOK er det gratis frakt.

4.2. Minste bestillingsverdi

Vi bruker ikke minste bestillingsverdi.

4.3. Leveringssett og fraktkostnad

FootActive bruker primært Postnord varebrev når vi sender din bestilling. Leveranse skjer fra Sverige. Utdeling i Norge håndteres av Posten Norge AS eller Bring. FootActive har et fast fraktgebyr (39 NOK) for alle bestillinger under 500 NOK. For bestillinger over 500 NOK er det gratis frakt. Ved retur betaler du fraktkostnadene selv.

Bestillingen leveres vanligvis direkte i postkassen din. Imidlertid varierer postkasser veldig i størrelse, og vi kan derfor ikke garantere at pakken vår passer inn i alle postkasser. Hvis forsendelsen er for stor, vil fraktleverandøren enten ringe på hos deg eller varsle deg (via e-post) om at du kan hente leveransen på nærmeste postutleveringssted.

4.4. Emballasje

For å kunne holde våre lave fraktpriser leveres alle FootActive-produkter (ikke Catwalk) i en bulkemballasje, d.v.s. ikke i butikkemballasje. Dette forenkler også ved evt. retur til oss.

5. Angrerett

Hos oss skal det være trygt å handle og lett å returnere. Vi følger Distans- och konsumentköplagen, og som privatperson har du alltid 14 dagers angrerett hos oss. Dessuten har vi en «fornøyd-kunde-garanti”. Angreretten gjelder kun om produktet befinner seg i originalemballasjen. Ved retur betaler du selv for returfrakten og er ansvarlig for at returen kommer tilbake til oss. Returner ikke mot postforskudd. FootActive Norden vil ikke hente disse pakkene. Summen for produktet tilbakebetales til deg. Tilbakebetaling skjer innen 7 bankdager.

5.1. Fornøyd-kunde-garanti

FootActive har en «fornøyd-kunde-garanti«! Hvis du ikke er helt fornøyd med dine kjøpte FootActive-produkter, kan du innen 30 dager etter kjøpet returnere kjøpte produkter – selv om du har brukt dem, og få hele kjøpesummen for produktene tilbake. Ved retur og benyttelse av «fornøyd-kunde-garantien» betaler du selv for returfrakten og er ansvarlig for at returen kommer tilbake til oss. Tilbakebetaling skjer innen 7 bankdager.

5.2. Bytte

Vi håndterer ikke bytter ved retur per post. Ønskes bytte, vennligst returner din bestilling og legg inn en ny ordre på www.footactive.no. Tilbakebetaling skjer innen 7 bankdager.

5.3 Retur

Hvis du vil sende et produkt du har kjøpt i retur – kontakt kundeservice hos FootActive Norge via e-post: info@footactive.no så får du mer informasjon. Ikke send returer til Sverige.

6. Reklamasjon – Produkt

Vi følger svenske ARN, Allmänna reklamationsnämnden och konsumentköplagen. Hvis du oppdager en feil på et produkt, bytter vi det mot et nytt produkt, uten noen kostnad for deg. Vi betaler også for din returfrakt. Kontakt oss på telefon: + 46313890329 (hverdager mellom kl. 10.00-17.00). Det går også bra å sende oss en e-post: info@footactive.no. Synlige feil når du henter din bestilling anmelder du rett til uthentingsstedet. Vær nøye med å få kvittering på at du har anmeldt skaden. Vi erstatter varen med en ny vare. Merk at du pakker varen godt inn, slik at den ikke skades mer under transporten. Vi sender deg den nye varen så snart vi har mottatt returen.

6.1. Reklamasjoner – Leveranse

Gods som er feilaktig, skadet eller mangelfull ved leveranse skal reklameres snarest, men senest innen 7 dagar fra mottatt vare. Returner varen på rimeligste måte, med post, og legg ved en beskrivelse av feilen. Kontakt alltid kundetjenesten via e-post: info@footactive.no før du returnerer varen. Ved tvist som vi ikke lykkes å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Allmänna Reklamationsnämnden i Sverige. Vi følger alltid deres anbefalinger.

7. Priser

Alle priser på footactive.no er i valutan Norske kroner.
Alle priser er inkl. mva. FootActive Norge betaler norsk moms. VOEC id nr: 2032724.

8. Øvrig

Som kunde har du alltid de rettigheter som fremgår av konsumentköplagen. Hvis en sak sendes til Allmänna Reklamationsnämnden følger vi alltid nemndens anbefaling. Til tross for at vi alltid forsøker å gjøre vårt beste, kan det noen ganger bli feil. La oss derfor alltid få høre fra deg når du har synpunkter slik at vi kan rette opp eventuelle feil. Ta vare på fakturaen/kvitteringen og emballasjen hvis du vil levere tilbake en vare og få pengene tilbake. Vi forbeholder oss retten til å endre ved trykk, farge, bilde eller skrivefeil og kan evt. avvise kunde fra kjøp uten videre forklaring.

8.1. Øvrige vilkår

  • Hvis du er under 18 år må du ha tillatelse fra foreldre for å bestille fra oss.
  • Ingenting sendes før full betaling er utført.
  • Vi forbeholder oss retten til at på samtlige varer å kunne avslutte en bestilling og betale tilbake pengene pga. lagerstatus eller prissvingninger. Vi forbeholder oss også retten til å avslutte en bestilling ved feilskriving i informasjonen eller om feil pris er skrevet eller om lagerstatus ikke stemmer.
  • Ved krig, naturkatastrofer, streik, offentlige vedtak, manglende levering fra underleverandører, eller lignende hendelser utenfor vår kontroll og som ikke kunne forutses og påvirker kontraktsmessige avtaler fra FootActive, som gjør at FootActive ikke kan holde nemndas avtale, skal utgjøre grunn til at FootActive løses fra sine forpliktelser om å oppfylle nemndas avtale.
  • FootActive forbeholder seg retten til å makulere en bestilling uansett grunn.

9. Force majeure

Under force majeure skyves forpliktelsene opp. Hvis den perioden da force majeure varer er lengre enn 2 måneder, eier begge parter retten til å oppheve avtalen uten at det i slike tilfeller finnes noen plikt til å betale erstatning. Med force majeure gjelder blant annet streiker, sykdom hos personalet, transportforstyrrelser og import/eksportforbud, uansett om dette skjer hos foretaket eller hos foretakets leverandører.

10. Lagring av personuppgifter

Genom att godkänna dessa köpvillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till oss enligt vår Integritetspolicy.
FootActive Norden är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till FootActive. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp och i syfte att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

11. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside, f.eks. www.footactive.dk til din datamaskin der den lagres i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi bruker begge typer av disse cookies. Tekstbaserte cookies brukes bare ved noen tilfeller der vi har valgt å føre statistikk på visse produkter. Session cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon, samt for din handlevogn når du surfer rundt hos oss. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du stenger din nettleser. Hvis din nettleser er innstilt på å ikke akseptere cookies, får du ikke mulighet til å bestille via internett. Du kan lett endre denne innstillingen i din nettleser. Observer at vi ikke bruker cookies for å spare personlig informasjon om deg.